Thursday 3 October 2013

Set Kesuburan Shaklee



Setiap pasangan berkahwin akan menginginkan zuriat. Tetapi ada pasangan yang Allah duga dengan lambat memberi zuriat. Pelbagai cara telah diusahakan, tapi masih tiada hasil. Set kesuburan Shaklee adalah salah satu ikhtiar bagi pasangan-pasangan yang menginginkan zuriat. Kita berusaha tanpa putus asa, in sha Allah Allah akan menolong hamba-Nya yang sentiasa berusaha dan berdoa. 

Mengapa Set Kesuburan Shaklee?

  • Set ini memperbaiki kebolehan seksual lelaki. Juga meningkatkan nafsu seks.
  • Menyeimbangkan hormon bagi wanita. 
  • Memberi kesihatan kepada sistem reproduktif. Ini sangat penting untuk pembentukan janin ketika hamil. 
  • Meningkatkan bilangan sperma. 
  • Memanjangkan hayat sperma apabila dilepaskan. 
  • Meningkatkan motiliti sperma dan halang sperma dari bergumpal. 
  • Menambahkan hormon estrogen bagi isteri dan testosterone bagi suami. 
  • Kehidupan di atas katil lebih hangat dan mesra. 

Bagaimana Set Kesuburan Shaklee Membantu Hamil?

Set ini mengandungi multivitamin dan multimineral yang berasaskan bahan semulajadi. Menurut kajian Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh ditingkatkan dengan mengambil multivitamin dan multimineral.

Hal ini juga telah disahkan oleh Pakar Oncology Malaysia, Dr Hamid Arshad melalui Facebook beliau:

"Nasihat untuk mereka yang berusaha mendapatkan zuriat. Selepas buat ujian-ujian kesuburan untuk kedua suami isteri dan selepas buat pembedahan untuk membunag cyst/fibroid atau lain-lain. Tumpukan masa untuk berdoa, berusaha kuruskan berat badan dengan dieting, buat exercise 30 minit setiap hari. Makan supplemen-supplemen multivitamin, Vitamin E, Vitamin C, Folic, tenangkan jiwa dan emosi. Jangan tergesa-gesa nak buat ini dan itu. Setiap rawatan perlu 3 hingga 6 bulan untuk lihat keberkesanan"




Jom kita lihat bagaimana setiap satu multivitamin dan multimineral Shaklee membantu tingkatkan kesuburan. 

  • Vita Lea 
Penting dalam membekalkan dan menyeimbangkan keperluan nutrisi dalam badan. Oleh kerana gaya hidup yang sibuk, pemakanan yang tak sihat, menyebabkan kita hilang atau langsung tidak menikmati nutrisi penting sehari-hari. Jika badan dilengkapi dengan semua vitamin dan mineral pastinya badan akan lebih cekap berfungsi.

  • B Complex 
Bagi suami, B Complex penting untuk menjana tenaga. Paling penting B Complex bersifat anti stress. Jadi suami atau isteri lebih menikmati masa 'bersama'. Bagi isteri pula, amat penting mengambil B Complex dalam merancang kehamilan. Kandungan asid folik di dalamnya diperlukan untuk mengelak risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang tak sempurna). 

  • Vita C 
Mengandungi anti oksidan yang tinggi untuk hapuskan radikal bebas di dalam badan. Bertindak menghalang sperma dari bergumpal. Juga menjadikan salur darah lembut, mengembang dan membantu mengalirkan lebih banyak darah. Ini bagi lelaki yang mengalami masalah mati pucuk.

  • Alfalfa 
Ini paling penting bagi isteri. Ia bertindak seperti kacip fatimah dan juga merawat masalah-masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya.

  • Vita E
Bagi meningkatkan kuantiti sperma. Vita E sangat membantu menambah kiraan atau bilangan sperma. Juga tingkat kebolehan reproduktif bagi suami. Ia juga membantu melahirkan rasa 'bersemangat' untuk bersama pasangan.

  • GLA Complex
Penting untuk isteri bagi menghasilkan 'cecair kesuburan'. Cairan ini membantu memberi ruang untuk sperma terus hidup di dalam tiub fallopio hingga lima hari. Selain itu, GLA berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan. Juga membantu mengecutkan cyst jika ada.

  • Zinc Complex 
Ini khas untuk suami. Mempertingkatkan kualiti sperma. Juga menambah kepekatan dan kekuatan sperma. Bertindak meransang perbentukan hormon testosterone juga menambah jumlah bilangan sperma.


Kombinasi vitamin dan mineral Set Kesuburan Shaklee akan memberi harapan kepada suami isteri untuk memiliki cahaya mata sebagai penyeri hidup berumah tangga. Jangan pernah berhenti berharap. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan mendengar doa-doa hamba-Nya. 





Selain itu, pasangan juga dinasihatkan mengamalkan amalan-amalan seperti berzikir dan bersedekah. Amalkan zikir Ya Wahhab setiap hari, in sha Allah rezeki akan bertambah sama ada rezeki harta atau rezeki anak. Sesungguhnya Allah Maha Pemberi. Yakin dan percaya pada Allah. In sha Allah..pasti membuahkan hasil..


Sebarang pertanyaan bagi produk Shaklee dan konsultansi boleh hubungi saya :
ami : 019 - 2233 985
email : aizami.mohd@gmail.com

No comments:

Post a Comment