Tuesday 8 October 2013

GLA Complex yang awesome!!!





Bercakap pasal GLA ni, rupa-rupanya banyak research yg dah dibuat di luar negara..negara kita???ada la kot. tapi cuma satu dua artikel je yg kluar.tapi yg paling banyak bila search GLA ni semuanya kluar GLA shaklee..haha..

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. So, bila dah banyak kandungannya, banyak la jugak manfaatnya.

 Antara manfaat utama GLA Complex adalah :

1. Membantu Meningkatkan Peluang Untuk Hamil

Secara ringkas, GLA (asid gamma linolenik) sebenarnya membantu seseorang wanita itu untuk menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti (egg white cervical mucus). Cecair mukus ini sangat penting kerana ia membantu memudahkan pergerakan sperma ke tiub fallopio di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Selain daripada itu, dengan mempunyai kandungan GLA yang cukup, cecair mukus ini turut membantu meningkat jangkahayat sperma di dalam tiub fallopio sehingga 5 hari (in sha Allah). Jadi, secara tidak langsung peluang untuk persenyawaan berlaku (dalam tempoh subur tu) pun turut meningkat walaupun suami dan isteri tidak bersama ketika itu. Tapi kena la ingat, kita hanya merancang dan berusaha, hasilnya Allah yang tentukan..:)
 

Cadangan : amalkan bersama B Complex, ESP dan Zinc untuk suami.


2. Membantu Melegakan PMS (Sindrom Pra-Haid)

Senggugut..dengar perkataan tu pun dah fobia kan. Salah satu sebab kenapa kaum wanita mendapat sindrom ini ialah kerana kekurangan asid gamma linolenik ini di dalam tubuh. Jadi, dengan mengamalkan GLA Complex. In Sha Allah akan membantu mengurangkan ketidakselesaan ketika PMS ini.
 

Cadangan : amalkan bersama Ostematrix dan B Complex.


3. Membantu Mencantikkan Kulit Wajah dan badan
 

Oleh kerana GLA Complex juga mengandungi vitamin E yang terkenal sebagai vitamin untuk kecantikan kulit, ia menjadikan kulit anda tampak lebih lembab, mengurangkan jeragat, jerawat, tiada lagi kilauan minyak dan berseri-seri. Ia juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik.


Cadangan : amalkan bersama ESP.


4. Untuk Kesihatan Jantung

GLA mengandungi lemak Omega-6 yang dipercayai membantu menurunkan paras kolestrol ‘jahat’ (LDL) dalam badan, meningkatkan paras kolestrol ‘baik’ (HDL); mengurangkan mendapan kolestrol pada dinding arteri (dengan bantuan vitamin E) dan merupakan lemak tidak-tepu yang membantu mencairkan lemak-tepu. Gabungan Omega-6 dan Omega-3 (yang boleh didapati daripada Omega Guard Shaklee) menambahbaik dengan menstabilkan kadar denyutan jantung dan mengelakkan blood thickening.


Cadangan : amalkan bersama Omega Guard.


5.Untuk Awet Muda


Tahukah anda mengapa ramai kaum wanita sangat sukakan suplemen EPO(Evening Primrose Oil)? Jawapan typical ialah ‘nak awet muda’. Memang betul. Hakikatnya, GLA Complex yang terkenal dengan jolokan nama ‘EPO Shaklee’ ini ternyata memberi kesan lebih hebat in sha Allah. Dengan kandungan GLA yang dua kali ganda EPO normal, ditambah dengan vitamin E dan minyak bunga matahari .. semua ini bersifat anti-oksida, free-radicals, immune-system dll .. membantu tubuh lebih sustain. Hormon prostaglandin yang terhasil dengan cukup juga sebenarnya merupakan pertahanan semulajadi tubuh terhadap penuaan.


Cadangan :  boleh diamalkan bersama Vivix untuk kesan berganda.


Test-testimoni :










Untuk sebarang pertanyaan :
sms/whatsapp : 019 - 2233 985 (ami)
email : aizami.mohd@gmail.com
fb fanpage : Kekal Cantik dan Sihat


No comments:

Post a Comment