Tuesday 22 October 2013

APA ITU LECITHIN???

Lecithin adalah salah satu produk untuk mengawal berat badan. Bagaimana lecithin mampu mengawal berat badan??? Jom kita tengok demo kat bawah ni..



Tengok..lecithin memang dapat memecahkan lemak kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’….dalam kata ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran..so takde la ketulan-ketulan yang menyebabkan perut kita buncit kan..:)

Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya, paling best dan bebas kolestrol. Perlu diingat sistem badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Justeru itu kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan sistem badan kita.

Selain sebagai vitamin untuk kuruskan badan, lecithin juga ada kebaikan yang lain..Antaranya :
# Sebagai agen pelarut lemak, lecithin mampu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain-lain.

# membantu melindungi sel darah merah dari serangan virus dan bakteria jahat.
# mengandungi kolina dimana dapat menguatkan dan meningkatkan daya ingatan dan secara tidak langsung dapat mengelak penyakit alzheimer atau nyanyuk. (Pengambilan bersama vitamin b complex amat sesuai utk pelajar)
# menggalakkan penyerapan vitamin A,D,E dan K.
# membantu masalah insomnia.

# membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).
 
# bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.
# diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS


Untuk sebarang pertanyaan :
sms/whatsapp : 019 - 2233 985 (ami)
email : aizami.mohd@gmail.com
fb fanpage : Kekal Cantik dan Sihat

No comments:

Post a Comment